Бакалавър по дизайн на взаимодействието
Malmö University
Ключова информация
Местоположение на кампуса
Malmö, Швеция
Езикознание
Английски език
Формат на обучение
На територията на колежа
Продължителност
3 години
Темпо на обучение
Редовно обучение
Такси за обучение
SEK 515 000 / per course *
Крайна дата за записване
Запитване на информация
Най-ранна начална дата
02 Sep 2024
* пълна такса за обучение
Представление
Дизайнът на взаимодействията е вълнуващо поле във водещия ръб на технологичните иновации. Дизайнерите за взаимодействие имат за цел да създадат опит с продукти, услуги и среда, които не са просто полезни и използваеми, но много често приятни, изразителни и желани.
Дизайнът на взаимодействието с ученето е въпрос на изграждане на репертоар от методи, умения и теоретични перспективи. Важното е, че вие също развивате чувствителност към критичната роля на заинтересованите страни в дизайна, последиците от дизайна в обществото и вашето собствено усещане за естетика на взаимодействие.
Иновативният, обмислен и добре изпълнен дизайн добавя стойност към продуктите и услугите. Дизайнерите на взаимодействията се стремят да разберат хората и ситуациите, за които са предназначени, и, опирайки се на тяхното владеене на интерактивни технологии и форми на интерактивност, проектират артефакти и опит за подобряване на ситуацията. В този процес ние задълбочено проучваме, скицираме, прототипираме и тестваме, за да получим не само правилния дизайн, но и правилния дизайн. Дизайнерите много често играят ролята на защитник на потребителя и са умели да посредничат в комплекса от въпроси и заинтересовани страни, участващи в процеса на проектиране и производство.
Интерактивен дизайн в Malmö University в Malmö University
Не сме като другите образования, свързани с дигиталния дизайн. Дизайнът на взаимодействието в Malmö University в Malmö University се разделя по три основни начина:
1. Дизайн на взаимодействие
Ние приемаме, че дизайнът на взаимодействието е в традицията на дизайна, с акцент върху дизайна на интерактивността - не само как изглежда артефакт или какво прави, но как реагира и как се чувства да се използва. Проучването и изразяването на интерактивност изисква технически умения и като такива придобиването на основни умения за програмиране се развива в цялата програма. Ние преподаваме програмиране по начин, който е от значение за дизайна на взаимодействието и който всеки мотивиран студент може да научи. Ще прототипирате интерактивно изживяване в редица устройства и платформи, включително уеб и мобилни.
Формите на дизайнерите за взаимодействие между продукти и услуги не са само софтуер. Ние имаме силна традиция и съоръжения от световна класа за работа с физическа форма и ще научите техники като лазерно рязане и 3D печат. Заедно с основните електронни умения и микропроцесор, вие ще можете да разработвате концепции в областта на Интернет на нещата, носимите и други форми на интелигентни продукти.
Вие не просто ще правите добре изглеждащи макети, но ще реализирате идеите си.
2. Отговорен, чувствителен дизайн
Да проектираш означава да направиш промяна в света, независимо дали дизайнерът възнамерява или не, тяхната работа има по-широки последици. Нашето образование внушава отговорен, чувствителен подход към дизайна, който взема сериозно въпросите на етиката и устойчивостта и как да проектираме с мисъл за човешките ценности. Освен това в Malmö University в Malmö University имаме силна традиция в подходите за съвместно проектиране, проектирайки не само за потребители, но и с потребители и други заинтересовани страни. Дизайнът на взаимодействието може да бъде направен не само за търговски цели, но и да служи и да предизвика предизвикателните обществени проблеми на нашето време.
3. Базирано на научни изследвания
В Malmö University не просто ще вземете приложните умения на дизайнер на взаимодействие - провеждане на теренна работа, програмиране, правене на макети и концептуални видеоклипове и т.н. - но ще се ангажирате с авангардни форми на интерактивност и дълбоки, теоретични перспективи за дизайн и взаимодействие. Ще развиете рефлективни, критични подходи, знаейки не само как да направите нещо, но кога и защо (или защо не!). Това е особено важно в област, свързана с технологиите, като проектиране на взаимодействия, където разработките се случват бързо и практикуващите трябва да могат да осмислят новите технологии и практиките на промяна.
Учете в чужбина, стажове и избори
Петият термин е незадължителен термин. Това означава, че можете да изберете да вземете курс по съвсем различна тема, но можете също да изберете да се потопите в избрана специализация. Освен това, със стаж, можете да изпитате професионалната практика на дизайн на взаимодействия и да спечелите ценни индустриални връзки. Последна алтернатива е обучение в чужбина, отлична възможност за разширяване на личния и академичния ви хоризонт.
Студентски проект
Шестият и последен семестър на програмата се състои от дипломна работа. Ще предприемете голям независим проект, чието съдържание и качество са еквивалентни на входното ниво за магистърски проучвания или професионална кариера.
Програмата води до бакалавърска степен по Интерактивен дизайн.
За каква кариера ще бъдете подготвени?
Предвид нарастващата известност на добрия дизайн като диференциращ стойност, дизайнерите за взаимодействие намират търсене. Правителствените агенции също ценят дизайнерите за взаимодействие при проектирането и подобряването на достъпа до обществени услуги. С образование в дизайна на взаимодействия може да бъдете подходящи за редица различни роли извън дизайна на взаимодействието, включително дизайн на потребителски опит, дизайн на потребителски интерфейс, дизайн на услуги, дигитален дизайнер, уеб дизайн и други.
С фокус върху преподаването на съвременни технологии и методи, както и перспективни перспективи от научните изследвания, вие ще се адаптирате добре към променящия се пазар на заетостта, за да продължите обучението си в магистърска програма. По време на обучението си ще придобиете опит в съвместна работа с индустрията, както и със собствените си връстници, като работите върху разнообразни брифинги, в които развивате уменията си за управление на проекти.
Нашите студенти продължиха кариерата си във водещи компании като Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo и Visma.
Изисквания за вход
Общи изисквания за влизане английски Б.
организация
Дизайнът на взаимодействието се фокусира върху дизайна на интерактивни продукти, услуги и среди. Разработването на концепцията, прототипирането и оценката, студентите развиват мобилна, както и уеб и приложна интерактивност. Това може да бъде всичко - от уебсайтове до умни дрехи, от компютърни игри до интерактивна среда.
По този начин дизайнерите на взаимодействие създават полезния интерактивен дизайн, ориентиран към полезността, но също така и експресивен дизайн за удоволствие, както и критичен и естетически ориентиран дизайн. Дизайнът на взаимодействието е област, възникнала в отговор на цифровите свойства на материала. Дисциплината заема теория и методи от традиционния дизайн, информатика, социални науки, хуманитарни науки и изкуства.
Тригодишната програма за дизайн на взаимодействието има силен фокус върху ориентиран към потребителя дизайн на цифрови артефакти. Основата на образованието е в силната скандинавска дизайнерска традиция за включване на потребителите в процеса на проектиране, което е желателно в дизайнерските и технологични компании по целия свят. Студентите са обучени да мислят критично и да оспорват съществуващите технологии като начин за творческо размишляване върху възможностите за нови видове взаимодействие.
След дипломирането студентът трябва да бъде добре подготвен за професионална работа в проектирането на взаимодействия или следдипломното образование в областта. В допълнение към самостоятелната заетост, възможностите за работа включват дизайн на взаимодействия във фирми, консултантски или културни институции, обхващащ уеб и потребителския дизайн, разработването на продукти, мобилните технологии и използваемостта.
Резултати от обучението
Знания и разбиране
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- демонстрират знания и разбиране в основната област на изследване, включително познаване на дисциплинарната основа на полето, разбиране на приложимите методологии в областта, специализирано изучаване в някои аспекти на областта и информиране за текущите научни проблеми.
Компетенции и умения
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- демонстрират способността да търсят, събират, оценяват и критично интерпретират съответната информация за формулиран проблем, както и способността да обсъждат критично явления, проблеми и ситуации;
- демонстрират способността да идентифицират, формулират и решават проблемите самостоятелно и да изпълняват задачи в предварително определени времеви рамки;
- демонстрират способността за представяне и обсъждане на информация, проблеми и решения в речта и писмеността, както и в диалог с различни аудитории; и
- демонстрират уменията, необходими за автономна работа в основната им област на обучение.
Оценка и подход
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- демонстрират способността да правят оценки в основната си област на изследване, информирани от съответните дисциплинарни, социални и етични въпроси;
- демонстрират представа за ролята на знанието в обществото и отговорността на индивида за това как се използват знанията; и
- демонстрират способността за идентифициране на потребности от допълнителни знания и текущо обучение.
Приемане
Учебен план
организация
Дизайнът на взаимодействие се фокусира върху дизайна на интерактивни продукти, услуги и среди. Чрез разработване на концепции, създаване на прототипи и оценка студентите развиват мобилна, както и уеб и интерактивност, базирана на приложения. Това може да бъде всичко - от уебсайтове до умни дрехи, от компютърни игри до интерактивни среди.
По този начин дизайнерите на взаимодействие създават полезен, интерактивен, ориентиран към полезност дизайн, изразителен дизайн за удоволствие, както и критичен и естетически ориентиран дизайн. Дизайнът на взаимодействие е област, която се е появила в отговор на цифровите свойства на материала. Дисциплината заимства теория и методи от традиционния дизайн, информатика, социални науки, хуманитарни науки и изкуства.
Тази тригодишна програма за дизайн на взаимодействие има силен фокус върху дизайна на цифрови артефакти, ориентиран към потребителя. Обучението се корени в силната скандинавска дизайнерска традиция за включване на потребителите в процеса на проектиране. Този конкретен подход е търсен от дизайнерски и технологични компании по целия свят. Студентите се обучават да мислят критично и да предизвикват съществуващите технологии като начин за творчески размисъл върху възможностите за нови видове взаимодействие.
След дипломирането си студентът трябва да бъде добре подготвен за професионална работа в областта на дизайна на взаимодействието или следдипломно обучение в тази област. В допълнение към самостоятелната заетост, възможностите за работа включват дизайн на взаимодействие в компании, консултантски фирми или културни институции. Потенциалните специализации включват уеб и потребителски дизайн, разработване на продукти, мобилни технологии и използваемост.
Обучение в чужбина, стажове и избираеми
Петият мандат е изборен. Това означава, че можете да изберете да вземете курс по напълно различна тема, но също така можете да изберете да се потопите в специализация по ваш избор. Като алтернатива, като изберете да направите стаж, можете да изпитате професионалната практика на дизайн на взаимодействие и да спечелите ценни връзки в индустрията. Друга алтернатива е да учите в чужбина, което може да бъде отлична възможност за разширяване на вашите лични и академични хоризонти.
Студентски проект
Шестият и последен семестър на програмата се състои от теза. Ще предприемете голям независим проект, чието съдържание и качество е еквивалентно на входното ниво за обучение в магистърска степен.
Тази програма води до бакалавърска степен по дизайн на взаимодействие.
Курсове в рамките на програмата
Есен 2024 - Семестър 1
- Дизайн на взаимодействието: Методи I (KD400B), 7,5 кредита, задължително
- Програмиране (KD402D), 7.5 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Създаване и създаване на прототипи (KD415B), 15 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Графични потребителски интерфейси (KD401B), 7,5 кредита, задължително
Пролет 2025 - семестър 2
- Дизайн на взаимодействието: Методи II (KD400C), 7,5 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействието: Изследване (KD416A), 7,5 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Студио (KD417A), 7,5 кредита, задължително
Есен 2025 - Семестър 3
- Дизайн на взаимодействие: Интерактивност (KD414A), 15 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Осезаемо и въплътено взаимодействие (KD409A), 15 кредита, задължително
Пролет 2026 - семестър 4
- Дизайн на взаимодействие в обществото (KD418A), 15 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Студио II (KD410C), 15 кредита, задължително
Пролет 2027 - семестър 6
- Дизайн на взаимодействие: Изследователски методи в дизайна на взаимодействие (KD412A), 7,5 кредита, задължително
- Дизайн на взаимодействие: Дипломен проект (KD413A), 22,5 кредита, задължително
Резултат от програмата
Знания и разбиране
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- Демонстрирайте знания и разбиране в основната област на обучение, включително познаване на дисциплинарната основа на областта, разбиране на приложимите методологии в областта, специализирано обучение в някои аспекти на областта и осведоменост за текущите изследователски проблеми
Компетенции и умения
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- Демонстрирайте способността да търсите, събирате, оценявате и критично интерпретирате подходяща информация за формулиран проблем, както и способността да обсъждате критично явления, проблеми и ситуации
- Демонстрирайте способността да идентифицирате, формулирате и решавате проблеми автономно и да изпълнявате задачи в рамките на предварително определени времеви рамки
- Демонстрирайте способността да представяте и обсъждате информация, проблеми и решения в устна и писмена форма, както и в диалог с различни аудитории
- Демонстрирайте уменията, необходими за автономна работа в основната им област на обучение
Оценка и подход
За да получи бакалавърска степен по дизайн на взаимодействието, студентът трябва:
- Демонстрират способността да правят оценки в основната си област на обучение, информирани от съответните дисциплинарни, социални и етични въпроси
- Демонстрирайте представа за ролята на знанието в обществото и отговорността на индивида за това как се използва знанието
- Демонстрирайте способността да идентифицирате нуждите от допълнителни знания и продължаващо обучение
Кариерни възможности
Като се има предвид нарастващата известност на добрия дизайн, дизайнерите на взаимодействие се оказват търсени. Правителствените агенции също ценят дизайнерите на взаимодействие при проектирането и подобряването на достъпа до обществени услуги. С образование по дизайн на взаимодействие може да сте подходящи за няколко различни роли извън дизайна на взаимодействие, включително дизайн на потребителско изживяване, дизайн на потребителски интерфейс, дизайн на услуги, дигитален дизайн, уеб дизайн и много други.
С фокус върху преподаването на съвременни технологии и методи, както и напредничави перспективи от научните изследвания, вие ще се адаптирате добре към променящия се пазар на труда и ще бъдете много подходящи да продължите образованието си чрез магистърска програма. По време на вашето обучение ще придобиете опит в сътрудничество с партньори от индустрията, както и с вашите връстници, като работите върху различни кратки описания, чрез които ще развиете своите умения за управление на проекти.
Нашите студенти продължиха кариерата си във водещи компании като Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo и Visma.